Het gemeentearchief van Bunschoten is in feite het geheugen van Bunschoten, Spakenburg, Eemdijk en Zevenhuizen (laatste vanaf 1974). In het gemeentearchief is veel informatie te vinden over de geschiedenisvan de gemeente Bunschoten. Wilt u iets weten over de geschiedenis van uw familie (stamboomverkenning), woonhuis, bedrijf, buurt of de gemeente zelf? Heeft u informatie nodig voor een werkstuk, scriptie of publicatie over de gemeente? Het gemeentearchief kan dit soort vragen beantwoorden.

U kunt zelf onderzoek verrichten in de oude archieven. Ga hiervoor naar de website www.erfgoedbunschoten.nl. Daar kunt u de inventarissen bekijken en zelf al een selectie maken welke stukken u kosteloos zou willen inzien. Hiervoor dient u wel een afspraak te maken via 033 – 299 1411. Het gemeentearchief is op maandag bereikbaar van 9.00 tot 12.00 uur, op woensdag en donderdag van 9.00 tot 16.00 uur en op vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur. Via het contactformulier kunt u het bezoekersreglement van het archief raadplegen en de servicenormen opvragen.

Vorig artikelGeen winst voor Spakenburg in oefenduel
Volgend artikelVerloren en gevonden voorwerpen