Groep 7 van De Grondtoon bleek een groep met topverkopers te zijn. Zij hebben namelijk tijdens de actieweek gemiddeld het hoogste bedrag aan digitale verkopen opgehaald. Uiteindelijk bleef de teller staanop: € 9750,22. Team Dylan Haegens (bekende YouTubers) verraste de leerlingen in een online bijeenkomst met deze uitslag.
De missie van de Stichting Kinderpostzegels is helder: we geven kinderen kansen op een betere toekomst. Kinderen zitten barstensvol energie, maar zijn tegelijk kwetsbaar. Hoe mooi zou het zijn als ieder kind het beste uit zichzelf kan halen? Dat het niet uitmaakt in welke situatie, plaats of omstandigheden het opgroeit.
De Grondtoon vindt dit een mooie, passende missie: en daarnaast past het bij burgerschapsvorming. “Het doel voor dit jaar sprak ons zeker aan en is heel herkenbaar. Naast het bijdragen hieraan willen wij onze leerlingen ook bewust iets voor leeftijdsgenoten laten ondernemen. Door met onze leerlingen te praten over het thema en de bestemming voor de opbrengst gaan ze bewuster op pad.”, aldus De Grondtoon.
De leerlingen hebben voor nu een online Meet & Greet gewonnen met team Dylan Haegens. Daarnaast maken ze nog kans op een gratis schoolreisje. Deze winnaars worden in november bekend gemaakt.

Vorig artikelUitvoeringsplan gladheidsbestrijding 2021 – 2022
Volgend artikelEvaluatie laadpalenbeleid